“Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć”

Film “Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć” to spin-off znanej wszystkim mugolom i czarownikom współczesnego świata, serii o przygodach Harrego Pottera.

Tym razem poznajemy się z bohaterem jakim jest Newt Skamander, autor podręcznika, z którego rocznik Pottera uczył się na pierwszym roku w Hogwarcie. Newt, siedemdziesiąt lat przed Potterem,  wraz ze swoją tajemniczą walizką, przypływa do Ameryki, a konkretnie do Nowego Jorku, gdzie rozgrywa się cała akcja filmu. Muszę się starać żeby nie zdradzić za dużo fabuły ;D

Zostaje pytanie, dlaczego owa walizka jest tak tajemnicza? Oto odpowiedź, w tej walizce nasz magizoolog trzyma różne stworzenia takie jak Niuchacz, czy Nieśmiałki. Ratuje je i opiekuje się nimi. Wszystko byłoby pięknie gdyby nie to, że jego niesforni pupile uciekają Skamanderowi, akurat wtedy, gdy w Nowym Jorku dzieją się niewyjaśnione, dziwne oraz niebezpieczne zjawiska, które zwracają na siebie dużą uwagę mugoli. Tajny świat czarodziejów jest zagrożony, a Newt i jego nowi znajomi pakują się w niemałe kłopoty.

Na początku myślałam, że oprócz idealnie dobranej obsady aktorskiej (Eddie Redmayne, Katherine Waterson, Dan Fogler), akcja mnie nie zaskoczy i główni bohaterowie będą biegać po mieście szukając zwierząt. Nie trudno zgadnąć, że głęboko się myliłam. To co działo się w filmie zupełnie mnie oczarowało, nie było chwili, w której mogło by mi się chociaż odrobinę znudzić! Kolejnym plusem jest to, że Rowling, jako scenarzystka pokazała nam jak czarodzieje żyją na codzień, bo przecież życie z magią nie kończy się szkole 😉 W filmie wszyscy fascynacji świata magii mogli zobaczyć, na podstawie Ameryki, że w każdym kraju życie czarodziejów odrobinę się różniło np. w USA zamiast mugole, mówi się niemagowie, a już lekko spojlerując, sam Newt stwierdził że Amerykanie mają “zacofane poglądy”(nie pamiętam, czy tak dokładnie powiedział), na kontakty z mugolami.

Ciekawe jest również to, że we “Fantastycznych zwierzętach” Dan Fogler zagrał Jacoba Kowalskiego, którego podejrzewam o polskie korzenie! Polak u Rowling… To byłoby coś niesamowitego! Bardzo miłe jest również to,  że to właśnie w czasie tej akcji, Newton poznaje Porpentyne Goldstein, oraz jej siostrę Queenie.

Wracając do obsady, myślę, że aktorzy stanęli na wysokości zadania i świetnie się spisali. Eddie pokazał mi właśnie takiego Newta, jakiego go sobie wyobrażałam, nieśmiałego chłopaka, który czuje się wśród zwierząt lepiej niż wśród ludzi. Dodatkowo muszę napisać, że BARDZO byłam zaskoczona Johnnym Deppem w świecie magii!

Podsumowując, ten film był dla mnie SZOKIEM i mogę nawet wyznać, chowając się ze strachu za wszystkimi Potteromaniakami,  że w niektórych momentach pokochałam go bardziej od Harrego Pottera. Już odliczam dni do premiery drugiej części i mam ogromną nadzieje, że tak jak owa seria genialnie się zaczęła, równie świetnie będzie konynuowana i się zakończy. Jeżeli  nie “zniszczą” następnych filmów, będę mogła nazwać “fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć” moją ulubioną serią, którą będę oglądać miliony razy i nigdy mi się nie znudzi! Polecam z całego serca.

źródło obrazka: pl.harrypotter.wikia.com
Leave a Reply

